Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMemory, David M.; Antes, Richard L.; Corey, Noble R.; Chaney, David E.
TitelShould Tougher Basic Skills Requirements Be Viewed as a Means of Strengthening the Teaching Force?
QuelleIn: Journal of Personnel Evaluation in Education, 15 (2001) 3, S.181-91Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0920-525X
SchlagwörterBasic Skills; State Standards; Teacher Certification; Teacher Education; Teachers; Validity
AbstractEvaluated the criterion-related validity of one state's basic skills requirements for teacher licensure. All 186 participants met the basic requirements when enrolled as teacher education students, but the reading scores of 77 participants and the mathematics scores of 67 did not meet the state's current requirement. Findings provide no criterion-related support for the current requirements. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Personnel Evaluation in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: